Jak stworzyć skuteczny mailing?

Choć poczta e-mail jest najstarszym sposobem komunikowania się w internecie, jej popularność z biegiem czasu utrzymuje się na wysokim poziomie. Warto wykorzystać ten fakt i wdrożyć do swojej strategii marketingowej działania oparte na poczcie elektronicznej. Zobacz jak przeprowadzić skuteczny mailing i czym będzie się on różnił od newslettera.

email marketing concept, company sending many e-mails or digital newsletter to customers

Sztuka tworzenia odpowiednich komunikatów

Mailing jest działaniem nastawionym na wywołanie w odbiorcy określonego działania. Tworząc tego typu wiadomości koncentrujemy się zatem raczej na przekonaniu go do kliknięcia umieszczony w mailu odnośnik niż podjęcia z nami dialogu.

Z tego powodu komunikacja w mailingu będzie wyglądała nieco inaczej niż ma to miejsce w newsletterze. Tutaj nie zależy nam tyle na budowaniu relacji, co przeprowadzeniu pojedynczej kampanii marketingowej poprzez wysłanie do klientów z naszej bazy informacji o ofercie.

Pamiętaj o języku korzyści

Podstawą mailingu jest zapewnienie odbiorcy, że oferta którą mu prezentujemy będzie dla niego korzystna. Weryfikacja cen naszych produktów na tle konkurencji może trwać kilka sekund. Wystarczy tylko że nasz klient skorzysta z wyszukiwarki internetowej.

Jeśli zatem chcemy być wiarygodni, upewnijmy się że nasza oferta jest nie tylko atrakcyjna pod kątem używanych w wiadomości sformułowań, ale rzeczywiście stanowi wartość dla odbiorcy poszukującego danego rodzaju produktów.

Sformułuj swoją wiadomość w naturalny sposób

Nikt nie lubi marketingowej nachalności. Choć mailing jest formą kontaktu z klientem nastawioną na przekonanie go do dokonania zakupu, upewnijmy się że korzystamy przy tym z naturalnych, właściwych dla naszej grupy docelowej sformułowań.

Taki przekaz pozwoli nam wywołać więcej pozytywnych odczuć przy pierwszym kontakcie z mailem, dzięki czemu zyskujemy szansę na wyróżnienie się spomiędzy dziesiątek marketingowych wiadomości, które zapewne zasypują skrzynkę naszych odbiorców.

Czym mailing różni się od newslettera?

Często zdarza się, że stosujemy zwroty mailing i newsletter zamiennie, używając ich jako synonimów. Warto jednak znać różnicę pomiędzy tymi pojęciami. Jak już wspomnieliśmy – mailing zazwyczaj ma na celu dokonanie sprzedaży i nastawiony jest na jednorazowy kontakt z klientem. Może nim być osoba, która wcześniej dokonała zakupu w naszym sklepie i wyraziła zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych.

Newsletter z kolei jest formą budowania relacji z odbiorcą i nie musi mieć charakteru sprzedażowego. Są to regularnie wysyłane e-maile, w których możemy dzielić się z osobami z naszej listy mailingowej najważniejszymi informacjami z branży, treściami poradnikowymi czy nawet prywatnymi przemyśleniami, niezwiązanymi bezpośrednio z naszym biznesem. Wykorzystując tę formę kontaktu pozwalamy naszym odbiorcom poznać nas lepiej oraz stworzyć w ich oczach wizerunek naszej marki jako eksperta, dzięki czemu w przyszłości będą oni bardziej chętni do zakupu naszych produktów i usług. Wykorzystanie odpowiedniej formy kontaktu mailowego może znacząco przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności marki i sprzedaży określonego produktu.

PIT

Powiązane artykuły